2013. december 2., hétfő

Terápiák


Terápiák:

Tanulásmódszertan: /Oroszlány Péter/ - A tanulás tanítása

Iskolás korú gyerekek részére-már első osztálytól alkalmazható a helyes tanulási szokások kialakítására, képességek fejlesztésére.

- Helyes tanulási szokások kialakítása
- Tanulási szokások felmérése
- A tanulási képesség fejlesztése

Módszerek:

- Helyes tanulási szokások kialakítása
- Figyelmi képességek fejlesztése
- Szókincs gyarapítása
- Felolvasás gyakorlása
- Tiszta és helyes beszéd kialakítása /beszédtechnika, élő beszéd/
- Szövegértés., szövegfeldolgozás fejlesztése
- Emlékezet fejlesztése
- A gondolkodás művelése
- A testi és lelki egyensúly fenntartása.

Sindelar-Zsoldos vizsgálóeljárás az óvodás és iskolás gyermekek részképesség-gyengeségeinek felismerése és korrekciója a Tréningprogram használatával

Alkalmazása:

Óvodás kori: 3-7 éves kor között
Iskolás kori: 7-14 éves kor között

Brigitte Sindelar osztrák klinikus, pszichoterapeuta komplex fejlesztő módszere. Az idegi eredetű tanulási és magatartászavarok befolyásolásának egyik hatékony eszköze. A vizsgálóeljárás a kognitív /megismerő/ képességrendszert tárja fel 17 feladatsorral.

Az óvodás feladatsorok játékosak, a gyerekek életkorához jól igazodnak. Gyakorlási helyzetek sorozatából állnak.

A nagyobbaké szervesen kapcsolható az iskolai tanuláshoz. Szintén gyakorlási helyzetek sorozatából áll. 

A fejlesztés az ismeretszerzés legfontosabb területeire terjed ki:

1. Vizuális és auditív alak-háttér tagolás:

- vizuális-figura kiemelése a háttérből = figyelem
- auditív-hang, vagy szó kiemelése, kihallása a háttérből

/az olvasás, íráshoz nélkülözhetetlen /

2. Vizuális és auditív differenciálás - vizuális-különbségek észlelése:

- pl.-egyforma-nem egyforma .
- auditív: - hallásbeli különbségek érzékelése

/Minden tantárgy, főként olvasás, írás, matematika/

3. Vizuális és auditív emlékezet:

- kódolási képesség, az ismeretek bevésése, felidézése

/Minden fajta tanulás egyik alappillére/

4. Intermodalitás:

- a vizuális és auditív csatornák összekapcsolása /pl: képhez szó társítása-a látottak megnevezése

5. Szerialitás:

- észleletek szervezése, rendszerezése,sorrendiség, a tervezés és a cselekedetek összehangolása

Az egész tanulási folyamatot áthatja. /Betűk, számok sorrendje, a feladatvégzés teljes sorrendje/

6. Téri orientáció – A térbeli tájékozódás önmagunkhoz képest a térben

/olvasás, írás iránya, számok írása, olvasása, helyiérték…/

Az említett részképesség-zavarok következménye az olvasás, írás, számolás zavara.

Kinek ajáljuk?  olvasás, írás, számolási gyengeség esetén

- Ha a dyslexia, dysgraphia, dyscalculia terápia 3 hónap után nem hoz javulást
- Ha gyenge a pontosító észlelés: megnyilvánulása-vesszők, pontok, ékezetek tévesztése,  zöngés-zöngétlen mássalhangzók tévesztése
- Nagyon nehezen tanul verset, szöveget
- Képtelen a szorzótáblát megtanulni

A terápia a gyökereknél ragadja meg a problémát. Azon a szinten, ahol még az adott képesség jól működik. Még akkor is, ha ez a szint a gyermek életkorához képest alacsony szintű.

A megfelelő alkalmazás hatására a korábban rosszul elsajátított készség, ismeret újra tanulható.

A fejlesztés időtartama: minimum 6-8 hónap. A program 3 tréningcsomagból áll. A gyakorlatokat naponta 10 percig kell végezni. Cél: sikeres iskolai karrierhez juttatás.

Otthon végezhető, a folyamatos fejlesztést a pedagógus koordinálja.

A gyenge képességű és a kiemelkedően tehetséges gyereknek is lehetnek részképesség-zavarai.


 

VIDIT-LAK FEJLESZTŐ HÁZ Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting